Realizētās pedagogu un administrācijas aktivitātes ERASMUS+ KA121 VET projekta Nr. 2024-1-LV01-KA121-VET-000220391ietvaros.
Profesionālas pilnveides kursi “Integrating AI in the Classroom With Critical Thinking”, kurus organizēja Europass Teacher Academy, notika laika periodā 12.05.2025.- 17.05.2025., Amsterdamā, Nīderlandē. Kursos piedalījās RMMT pedagogi INGUS ŠTEINBERGS un AGRIS DZILNA.
Kursos pārsteidza tas, cik ļoti dažādi mēs visi bijām gan kā dažādu priekšmetu skolotāji, gan no dažāda veida skolām, gan arī no valstīm. Neskatoties uz mūsu dažādībām, grupa bija brīnišķīga un papildinoša. Uzzinājām par jauniem MI rīkiem, mācījāmies tos izmantot un uzzinājām par jaunākajām MI modes tendencēm pasaulē.
Sestdien kopā ar Agni aizbraucām līdz mazi dzirnavu pilsētiņai, kurā varējām uzzināt par to, kā agrākos laikos tika izmantotas dzirnavas, lai veiktu dažādus darbus –ražoja papīru, zāģēja malku plāksnēs, veidoja sieru.
Kopumā pieredze bija vienreizēja. Visvairāk iepriecināja tieši grupas biedri, ar kuriem kopā mācījāmies. Mēs visi bijām ļoti dažādi, bet galvenais – mēs visi bijām atvērti. Tas bija svarīgi gan diskusijām, gan arī laikiem, kad tikāmies ārpus klases.
Ingus Šteinbergs
Komandējuma laikā apguvām zināšanas par MI izmantošanu izglītībā:
- Apguvām, kā mākslīgais intelekts var kalpot kā radošs palīgs ideju ģenerēšanā un kursu satura veidošanā, automatizējot mācību materiālu izstrādi un ģenerējot daudzveidīgu saturu -prezentācijas, attēlus, stāstus un mūziku.
- Iemācījāmies izmantot dokumentu analīzes rīkus, kā arī uzzinājām par MI lomu kā konsultantu psiholoģisku problēmsituāciju risināšanā.
- Apguvām uzvedņu veidošanas principus kā pamatu efektīvai MI izmantošanai.
- Uzzinājām par studentu jēgpilnas MI izmantošanas kontroles nepieciešamību, kas ietver digitālās medijpratības attīstīšanu un kritiskās domāšanas veicināšanu.
- Saistībā ar MI izmantošanu, apguvām arī tādas mācību metodes kā Apgriezto mācīšanos un 6 domājošās cepures, metodi problēmu analīzei no dažādiem skatupunktiem.
Erasmus+ programma man ir devusi iespēju piedalīties starptautiskos mācību kursos, kas ir paplašinājuši manas profesionālās zināšanas un pedagoģiskās prasmes. Pateicoties šim atbalstam esmu apguvis jaunas mācīšanas metodes, iepazinis dažādas izglītības sistēmas un uzlabojis svešvalodu prasmes. Šī starptautiskā pieredze ne tikai bagātina manu personīgo un profesionālo izaugsmi, bet arī ļauj ieviest inovatīvas pieejas savā skolā, tādējādi uzlabojot mācību kvalitāti un sagatavojot skolēnus globālās vides izaicinājumiem.
Agris Dzilna